جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تولید اسانس و عصاره گیاهی

تولید انواع اسانس و عصاره گیاهی

فهرست مطالب

تولید اسانس و عصاره گیاهی | بخش قابل توجهی از گونه‌های گیاهی که در طبیعت وجود داشته و توسط انسان شناسایی شده‌اند قابلیت مصرف شدن توسط وی را داشته و با سیستم گوارشی او سازگار هستند. در این میان دسته‌هایی از این گیاهان نظیر میوه‌ها یا سبزیجات علاوه بر داشتن مزه‌ای خوب، سرشار از مواد مغذی برای بدن هم بوده و به دلیل اینکه می‌توانستیم آن‌ها را خام نیز مصرف کنیم، از دیرباز مورد توجه نوع بشر بوده است.

این در حالیست که با پیشرفت نیاکانمان در تولید و استفاده از ابزارآلات، آزمون و خطا در سنجش طعم و خواص نباتات و همچنین نیاز به کشف و استفاده از خوراکی‌هایی بیشتر، زمینه برای استفاده از اجزای یک گیاه نظیر گل، برگ، دانه، ریشه و سایر قسمت‌های آن که نمی‌توانستیم به طور مستقیم مصرفشان کنیم ایجاد شد. شاید بتوان این توضیحات در کنار لزوم نگهداری مواد غذایی برای فصول سرد سال یا زمانی که میوه خاصی نمی‌روید را دلیلی برای فرآوری انواع مربا، شربت، ترشی، رب و … دانست.

با عنایت به این مطالب گذشتگانمان رفته رفته دریافتند که اگرچه شاید محصولی مانند گل‌محمدی را نتوان به طور مستقیم میل کرد، اما می‌توان با تقطیر آن، ضمن نگهداری و بهره‌مندی از خواص این گیاه، طعم آن را نیز مطبوع‌تر نموده یا حتی به عنوان ماده‌ای خوشبو از آن استفاده کرد.

مزایای آنالیز مواد تشکیل‌دهنده یک گیاه

امروزه پیشرفت چشمگیر انسان در علوم آزمایشگاهی سبب شده است تا ما بتوانیم در یک لابراتوار مواد تشکیل دهنده گیاهان فوق را شناسایی کرده و پیش از آزمودن آن‌ها روی یک موجود زنده به مواد سازنده، خواص یا تهدیداتی که مصرفشان در پی دارد آگاه شویم. بدین ترتیب همینک می‌دانیم که مثلاً لینالول موجود در یک نمونه اسطوخودوس مرغوب چقدر بوده، به چه دلیل مصرف بوقناق به افرادی با قند بالا توصیه می‌شود (صد البته تحت نظارت پزشک) و چرا برخی نعناها موجب کاهش درد یا پیچش معده شده و برخی دیگر اینچنین نیستند!

زمانی که شما می‌دانید چه ماده‌ای در چه گیاهی وجود داشته، همه ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی آن را شناخته و کاربرد آن را نیز می‌دانید، قادر هستید تا محصولی را تولید نمایید که علاوه بر داشتن طعم، بو و رنگی خوب، فراسودمند نیز باشد. به بیانی ساده‌تر شاهد تولید یک خوراکی یا نوشیدنی شبیه همه نمونه‌های دیگری که در بازار وجود دارند خواهیم بود، با این تفاوت که این محصول خواصی شبه دارویی داشته و مصرف آن حداکثر فوایدی که آن خوراکی مورد نظر می‌تواند برای شما داشته باشد را دارد. یکی از اموری که زرعطار داعیه پیشرو بودن در آن را دارد دقیقاً همین کار است؛ یعنی تولید عرقیات، اسانس یا عصاره‌هایی که بواسطه فرآوری بر اساس روش‌های علمی حاوی مواد مفیدی هستند که در سایر نمونه‌های موجود در بازار وجود نداشته یا کمتر دیده می‌شوند.

فرق اسانس و عصاره

تولید اسانس و عصاره گیاهی توسط زرعطار

همانطور که در بخش محصولات تارنمای پیش روی می‌توانید مشاهده نمایید، زرعطار عرقیات خود را در دو دسته اصلی رویال و اکونومی تحت نام تجاری ستیاگل روانه بازار کرده است. یکی از اصولی که مدیران مجموعه «زرعطار نوین فارمد ایرانیان» همواره روی آن تأکید دارند، برقراری رابطه‌ای صادقانه میان زرعطار و مخاطبینش می‌باشد. از همین روی ما نیز با قرار دادن آنالیزهای این محصولات در پی تحقق این هدف هستیم.

علاوه بر عرقیات، این مجموعه به فرآوری اسانس و عصاره گیاهان مختلف نیز مشغول است که به صورت B2B به فروش رفته و خریداران این محصولات عمدتاً خود تولیدکننده محصولات خوراکی، نوشیدنی یا مواد آرایشی – بهداشتی می‌باشند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید؛ کارشناسان زرعطار آماده ارائه مشاوره‌های فنی و کامل به شما هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا